ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 30 ساله )

با سلام.
مشکلات زیر را یکجا دارم. چکار کنم؟ راه حل چیست؟ البته بنظر خودم نیاز به دارو درمانی دارم.

1- اعتماد به نفس وحشتناک ضعیف بدلیل داشتن لکنت زبان از بچگی تا همین الان.
2- سختگیری وحشتناک شدید در همه ی موارد
3- پرخاشگری شدید و شکستن وسایل خانه .
4- فحاشی و حرف های بسیار زشت در هنگام عصبانیت
5- داشتن گذشته ای بسیار بد همراه با تحقیر بسیار در جمع
6- لرزش شدید صدا و تا حدی هم لرزش دست
7- فرار از جمع بدلیل مشکل شماره 5
8- احساس خستگی همیشگی بهمراه خواب زیاد. حداقل 16 ساعت در روز
9- گریه زیاد میکنم.
10- به طرز عجیبی دلسوز و دل نازک هستم.
11- پس از انجام رفتار بد و بد دهنی ها، به شدت پشیمان شده و گریه میکنم.
12- قدرت سخن گفتن در جمع رو اصلا ندارم و اگر هم بخوام صحبت کنم از قبلش لزرش شدید صدا و دست میگیرم و ضزبان قلبم و نفس زدنم تند تند میشه طوریکه همه متوجه میشن. لذا علی رغم علاقه فراوان نتونستم واسه ارشد بخونم. چون کنفرانس و ارائه داره.

مرد 33 ساله - مجرد - دارای استعداد خدادای عالی که اصلا اصلا شکوفا نشده. مثلا در سن 5 سالگی حافظ قرآن بودم و اکثر دعاهها رو از حفظ بودم در بچگی که الآن کاملا فراموش کرده ام.


مشاور (خانم سعیده صفری)

باسلام. برادر گرامی خوشحالم از اینکه عیوب شخصیتی خود را شناخته اید و سعی دارید آنها را تغییر دهید. اولین گام برای پذیرفتن اشتباهاتتان را برداشتید ، افراد معدودی یافت می شوند که به دنبال رشد شخصی خود باشند و برای اصلاح نقاط ضعف شخصیتی خود از کمک تخصصی استفاده کنند ، پس لازم است به شما تبریک بگویم. به نظر می رسد اکثر مشکلات شما از یک منشاء می باشند اما با اطلاعات محدودی که ارائه کردید، نمی توانم به طور قطع بگویم که ریشه و علت اصلی آنها چیست پس توصیه می کنم اگر مدت زمان زیادی است که با این مشکلات درگیر هستید در اسرع وقت به یک روانشناس بالینی مراجعه کرده و مشکلاتتان را پیگیری کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که با گذراندن یک یا دوجلسه به نتیجه ی دلخواهتان نخواهید رسیدپس اگر بتوانید به صورت حضوری مشکلاتتان را پیگیری کنید شاهد تغییرات بادوام تری خواهید بود در ضمن اگر ایشان با بررسی وضعیتتان به این نتیجه رسیدند که لازم است به صورت کوتاه مدت از داروی خاصی استفاده کنید شما را به روانپزشک ارجاع می دهند ولی نکته ای که لازم است در نظر بگیرید این است که دارو به تنهایی نمی تواند کنترل موقعیت های زندگی را به شما بیاموزد و لازم است دوره های روان درمانی را بگذرانید.